onsdag 5 september 2018

Företagarnas Dag

Idag firas Företagarnas Dag landet runt!
Min egen resa som företagare startade för fem år sedan då jag bilda ett firmanamn för att kunna fakturera för mina fotouppdrag.

Jag har som sagt alltid fotograferat men när fotograferingen svep med mig ordentligt för åtta år sedan var jag rätt försiktig med att publicera mitt material. Det tog några år innan jag våga mig på ett offentligt galleri och jag startade med Flickr.
Mitt galleri innehöll mest naturbilder men också bilder på vänner, släkt och bekanta.
Senare vågade jag mig på en blogg samt social media.
Konstaterade rätt fort att jag älskade att med ord ge mina bilder den sista finishen.
Att leka med kloka ord och aforismer, egen fantasi, känslor och tankar är ett av det bästa för mig fortfarande i dagens läge. Oftast sitter jag ner och låter texten flyta från fingerspetsarna, plockar kloka ord från minnet och publicerar mina berättelser.

Idag har min firma en hemsida, en Facebook sida, en Instagram sida och denna blogg.
Och jag vill uppehålla dem alla.
Här loosar vi inga darlings inte.
Ibland hinner jag uppdatera mer ofta, ibland drar det litet ut. Beror på säsongen.

Att vara företagare betyder för mig framför allt att få förverkliga mig själv, med fria händer, i egen takt.

Min lilla firma är en enkvinnas företag och jag gör detta vid sidan om mitt dagsjobb.
I framtiden hoppas jag att jag skall kunna göra detta så mycket som möjligt, lära mig nytt och utveckla min egen stil. Jag hoppas även på mer samarbete och binda större nätverk med andra företagare och att orka uppehålla min positiva anda.

På tal om samarbete så förde förra veckoslutet med sig ett överraskande möjligt samarbete.
Frågor och tankar kastades i luften åt mig och det har fått mig att fundera på det alla dagar nu.
Men det skulle betyda mer arrangemang i min kalender.
Just nu bollar jag. Mycket. Alla dagar.
Erbjudandet lockar men framför allt gav det en bekräftelse åt mig, att jag är på rätt spår.

Önskar alla andra företagare en fin Företagarnas Dag!
Var stolta över ert arbete!

Nedan delar jag två bilder från förra fredagens studentfotografering.
Denna fotografering kom till mig med hjälp av ett nätverk, för att en annan superduktig fotograf i regionen rekommenderat mig eftersom han själv var förhindrad.

Kärlek!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar