söndag 30 april 2017

Tankar och Funderingar

                                                              Jag älskar skogen. 
                                                              Helt och totalt.
                                                             Ren kärlek.




Därför har jag ofta funderat, måste men fotografera vid vattnet, på stranden när man bor i en stad som omringas av havet?
Visst, jag älskar stranden, sanden, vattnet och ljuset som reflekteras där men är det så att man har litet av en obligation att fotografera vid vattnet just för att man har chansen att göra det?
Jag tycker inte det.
Får jag välja så väljer jag kanske hellre skogen.
Dess mystik och ro fascinerar mig.

Det delar säkert åsikter som mycket annat.

Jag tycker man kan fota vad som helst och vem som helst i skogen.
Det är en väldigt mångsidig omgivning och bakgrund och ibland ger det en härligt skärande kontrast.
Det beror bara på ljuset och vädret.

Patricia fick sina examensporträtt tagna både på strand och i skog och jag måste nog säga att skogsporträtten...makalöst underbara!

Ett av dem har jag publicerat på min fb sida men har fler till härliga.

Att, i väntan på mitt nästa skogsporträtt... 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar