torsdag 18 maj 2017

Influerad och Inspirerad

Har ni sett Kalavela smyckets video Kesyttämätöntä kauneutta?

https://www.youtube.com/watch?v=tKq4ITynMmU

Jag såg den på en fotokompis tidslinje på Facebook och blev totalt influerad och inspirerad!
Tog inte många minuter för mig att veta hurdan version jag ville skapa.
Det största problemet var nästan att skrapa ihop klädesplagg till byksträcket.
Flickigt, sött och blommigt skulle det vara.
Motsatsen till modellen själv.
I och för sig så var nog två av klänningarna hennes. Om vi skall vara riktigt ärliga.
Vem sku ha trott de.

Vinkeln fick jag tänka om då det stod en massiv båt parkerad på sin trailer brevid byksträcket och jag editera om bilden i tre kvällar innan jag var nöjd med slutresultatet men hej, det är väl det som är en del av charmen.



De som börjat följa mig på Instagram har redan sett bilden där.
Ja, jag har gjort ett eget Linda Marie Foto Insta-konto.
Man får så hjärtans gärna följa mig där om man känner för det. Tänkte hålla det som en kanal till #konstenatteditera, dvs. jag laddar upp bilder både "bakom kulisserna", som oediterade och som färdiga. Dit kommer oxå mina fotoprojekt jag håller på med som jag inte kanske annanstans publicerar.

För övrigt så har mina nya fotoutmaningar kört igång fint nu! Jag tycker det är helt superkul!
Mera om det kommer senare.

Njut av försommaren! Naturen börjar vakna nu, det var sådär konstgjort härligt grönt längs med vissa vägkanter när jag körde till stranden ikväll i hopp om att få en bild jag visionerat.
Det blev inget av det då solens strålar inte nådde på långt när dit jag önskat.
Mitt flygande-fågelpanorering-mot-solnedgången försök blev oxå bara raderbart material men stunden på stranden allena med kamera i hand var lika terapeutiskt givande som alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar