torsdag 20 juli 2017

#tbt

Juni flöt iväg medans min näsa satt fast i kameras baksida och datorskärmen.
Det hopa sig lite grann där vid ett tillfälle på arbetsfronten men det redde sig fint!
Tack så jätte massor för er förståelse då ni hamna vänta lite längre än normalt på bildleveransen.
Ni är guld värda, utan er vore det inte möjligt för mig att leva min dröm.

Jag har funderat på min bildstil på sistone.
Om jag alls har någon egen.
Mina fotokompisar påstår man alltid känner igen mina bilder men jag i min tur tycker att jag har olika resultat efter varje fotosession.
Jag fotograferar så på känsla. Bilderna editeras därefter. Samma tonerna.
Få saker fångar vår uppmärksamhet som en riktigt bra bild.

Drömmer om att jag sku få tiden över att editera om bilder som ligger i arkiven. Eller editera den stora mängden oediterade.
Ibland plockar jag fram någon bild på måfå och editerar om den.
Jag har utvecklats. Det är just det som är det fina med fotografering, man blir aldrig klar, man blir bara bättre.

Jag nämnde ju tidigare att jag vill bli en Fine Art fotograf när jag blir stor.
Lära mig använda och leka med ljus och skuggor mer. Mustiga färger. Vackra bakgrundsblur.

Hittade en så ljuvlig bröllopsfotograf på nätet. En finsk. Hans arbete är avundsvärt.
Vackra toner, skuggor, kontraster.  Inga utslagna överljusa bilder. Och platsena han valt att fotografera på...
Helt makalöst härliga bilder!
Han blev med ens en förebild för mig.
Jere Satamo heter han.
Vill du bli förtrollad, gå in på hans hemsida.

I slutet av nästa vecka väntar fotomaraton.
Blir allt från bröllopsmöte till bröllop, familjefotografering och barnkalas i mer exotisk stil än vi finländare har.
I väntan på de!

Nu har halva juli gått och det är inte många veckor liv i luckan här mer. Låt oss njuta av det!
Här är några bilder från Hangö Regatta.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar