fredag 6 april 2018

Under Ytan

Pastellrosa bröllopsbilder, buketter med eucalyptusblad och stilar som går efter trenden.
Visst gillar jag att titta på dem och jag förstår att även bröllopsstilar följer trender som alla annat.
Men ändå, så känner jag att bland den dominerande stilen så blir det så mycket potential under ytan.
Som fotograf så vill jag fota allt. Alla stilar. Färger. Personligheter.
Få variation. Ge variation åt mina kommande kunder i form av en stor och färggrann bildbank.
Och - jag skulle så gärna se mer mod, attityd och egen personlighet i bildernas slutresultat.

Alla bröllop jag fotograferat är olika. Alla har varit så himla fina på sitt eget vis.
Alla har dom en finish av just det paret.
Oftast är de fulla av magskratt, speciellt efter några skålningar.
Så missförstå mig inte där.
Möjligheterna är många och jag vill hämta just er med i bildena.
Er.
Vem är ni?
Vad är det som beskriver just er?
En bild kan beskriva mer än tusen ord.
Då talar jag om de 'officiella' porträtten.

Platsen där bilderna tas har också otrolig betydelse.
Hur skulle det vara att ta bilderna där ni träffades?
Var det i skolan, på stan, i rökrummet på lokalpuben?

Möjligheterna är oändliga.

Här är några kasta loss bilder.
De är inte direkt det jag försökte komma till men ja, poseringar är fina men
så tusan är också situationsbilder fulla av attityd, energi och spontanitet.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar