onsdag 6 juni 2018

Du, Mitt Allt

Den här veckan har varit en editeringsvecka samt något av en laddningsvecka inför kommande fotomaratonvecka.
I fredag inleds bröllopssäsongen, helt överraskande, och därifrån fortsätter det sedan med fullspäckad kalender till följande fredag med fotouppdrag allt från familjer till evenemang.

Bröllopssäsongen inleds som sagt överraskande, för det tidigast inprickade bröllopet var till midsommar, men ett samtal imorse ändra på det. Så i fredag inleds bröllopssäsong 2018 för min del med en porträttfotografering efter en enkel vigsel i magistraten!

Som jag nämnt innan så har jag träffat många små på sistone och deras bilder är nu levererade.
Under några av fotosessionerna var barnet mest nöjt i mammas famn så det blev till att tänka om och ta bilderna med mamma med. Vilka underbara bilder de blev hörni!
En blomstrande moder med det hon älskar allra högst i vackert kvällsljus.
Säg inget mer liksom...

Nästa fredags evenemangsfotografering kräver dessutom snäppet övning på hemmaplan.
Jag kommer att behöva min externa blixt monterad till ett paraply då jag skall ta både dokumentära bilder samt porträtt på folk på röda mattan, utomhus.
Paraplyena har jag lånat av en god vän som så snällt leverera dem åt mig från annan ort, med båt!
Tror bestämt jag kör igång med det imorgon, och börjar med att öva inne om vinden är hård, så jag inte gör en Mary Poppins, eller snarare blixten min kanske då.

Nedan sätter jag några bilder av en härlig liten godigubbe från en av fotosessionerna.
En liten kesämies och hans vackra mor.


Det var Du och Jag och tiden stod still.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar