fredag 27 juli 2018

Skomakarens Nya Skor




Jag heter Linda, Linda Marie Baarman, och detta är ett självporträtt, på mig och min värld, i bild och text. Ibland får även skomakaren nya skor.

Bilden är pinfärsk, tagen igår kväll på bakgården.
Bakom huset där jag bor finns en härlig och stor dunge lönnar, där kvällsljuset sipprar lite in mellan löven. Jag såg en möjlighet att fotografera där väldigt fort men litet anade jag att första bilden som skulle bli av var på mig själv. Jag gör det nämligen bättre bakom kameran än framför, men denna bild kände jag faktiskt igen mig själv på.

Jag tycker egentligen, som ni redan vet, att det är väldigt viktigt att man ger sitt företag ett ansikte men har lätt gömt mig själv bakom min logo. Så nu när jag behövde en bild på mig själv till en kommande självbiografi var det bara att ta tjuren i hornen.
Denna bild är egentligen litet av en känn reglerna och bryt dem för mig, eftersom jag lätt ger rådet att klä sig i ljusa färger åt mina kunder men själv bär jag svart, så gott som alltid, även på bild.
Men även svart blir fint, i rätt ljus som ni ser.

Till självbiografin behöver jag även litet text om mig själv och den biten kom till att bli minst lika svår tyckte jag. Att skriva en eller två meningar om sig själv åt en som sällan förklarar något kortare än en novell är inte lätt. Men jag löser väl även den biten hoppas jag. Övar litet här och bollar med tankar.

Så jag är Linda. En 37-åring som alltid har för många järn i elden.
Livet för mig är ett ständigt jonglerande mellan familj, dagsjobb, eget företag, inkommande mail och samtal samt en massa springas ikring med en stor mängd häftiga idéer i huvudet.
Men jag är evigt tacksam för min kamera har gett mig ett arbete, nya vänner, balanserat mitt mentala sinne men framför allt gett en stor mening i mitt liv.

Med min kamera fångar jag allt; mänskor, livshändelser, evenemang, företag och boende.
Men naturen har alltid legat mig varmt om hjärtat så därför tar jag den gärna med i mina bilder.

Jag vill göra bildberättelser tillsammans och fånga stunder som jag ser dem. I miljö eller i studio. Jag fotograferar mest i min hemstad Hangö men rör mig även ytter om stadsgränsen.

Hurdant fotouppdrag ni än har i tankarna, tveka inte att kontakta mig!

På min hemsida https://www.lindamarie.fi/ hittar ni ett bredare portfolio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar