lördag 4 augusti 2018

En Hel Livstid På En Dag

Jag nämnde innan på min Facebook sida att jag fotograferat en begravning.
Tänkte dela med mig några bilder därifrån här.

Sommaren har varit bildtung, veckorna fullspäckade.
Så även nästa vecka, och sen följande, har endast en fotofri dag per vecka.
Det råder högsäsong nu som ni säkert förstår.
Men snart väntar luckorna i kalendern, då höstmörkret lägger sig.

Det var en vacker begravning.
Som begravningar brukar vara.
Många vackra detaljer.
Rörande.
Tårarna rann på mig fast jag aldrig träffat den avlidne.
Jag är en riktig känslomänska.
Tror det har sin fördel i ett konstnärligt arbete som fotografering.
Det syns i slutresultatet.

Denna begravning ägde rum i St Olofs begravningskapell i Karis.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar