måndag 3 december 2018

Bröllopsfotografering | Jenni & Jussi

Jenni & Jussi kontaktade mig i våras inför deras kommande bröllopsdag i september.
Jag läste in mellan deras mailrader att de inte var hemma från Hangö men att Hangö bar en speciell plats i deras hjärta.
Vi träffades i juli på ett café för att diskutera önskemål och redan då gjorde de mycket klart de inte  önskar få sina bilder publicerade på nätet.
Förutom detaljbilder då.

Önskemålet för porträtten var strand, hav och klippor, eller typiska Hangömiljöer.

Bröllopet ägde rum i Hangö kyrka och var ett soldatbröllop, med traditioner och ritualer.
Stiliga män i uniform och glada gäster som aldrig besökt Hangö innan.
Paret färdades med riksacykel till Makasiini där det skålades, krossades skumppaglas till brudparets ära, bjöds på skärgårdsbord och tårtbuffé. Tårtan skars med svärd som brann och bröllopsvalsen dansades i takt till Hangö Valsen.

Vädret höll oss på tå hela veckan och visade sitt mest mångsidiga anlete.
Bröllopsdagens morgon var jag fortfarande osäker på vilken sida vi skulle välja att fotografera porträtten på. Syd eller norr.
Syd var vackrare, men blåste, norr motsatsen.
Ett samtal till bruden och hon valde syd. Närmare sagt kärleksstigen.

Efter First Look fotograferingen gick vi ut till berget. Paret kom till att berätta att brudgummen friat där. Vilket sammanträffande! Det visste inte jag när jag valde ut platsen.
Bilderna blev u n d e r b a r a!
Himlen var dramatiskt mörkblå, men ljuset sila passligt för att lysa upp paret på klippan och segelbåten i vågorna i bakgrunden. Vinden lekte med brudens hår och fållen i bröllopsklänningen.

Publicerar de bilder jag fick lov till.
Lämpimät kiitokset ja onnentoivotukset teille Jenni & Jussi!

Länge leve kärleken!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar