torsdag 22 september 2016

September

Att fotografera betyder inte bara knäppande och efterarbete, utan även förarbete.
Speciellt när man fotograferar i miljö.
Jag brukar vilja ha variation i mina utomhusfotograferingar och fast stränderna är mer eller mindre ett säkert kort, om inte mycket önskat av modellerna, så gillar jag också andra platser.

Vi har en varierande miljö i Hangö och skogen är minst lika ljuvlig i rätt ljus som stranden tycker jag.
Hade en vision att fotografera i skogen ena sessionen under veckoslutet, det resultera i att jag både gick och körde ikring en hel del dagarna innan.
Hittade några sweet spots men när lördagen kom var inte ljuset på min sida.
Så det blev stranden iallafall, eller en brygga, vilket var väldigt passande med tanke på färgskalan.

Men hej, jag har skogen kvar ännu i bakfickan!

Här är en höstlig bild från min och Lunas strövarfärd.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar