söndag 20 augusti 2017

Jannicas konfirmation


Variationen fotouppdrag som nått mig den senaste tiden har varit stor och arbetstimmarna många.
Igår kväll var första kvällen som jag hade skrivbordet tomt, eller så gott som tomt, av kunders bilder.
Måste erkänna att det kändes inte bara tomt på skrivbordet, utan även i hela mig.
Konstigt hur snabbt nånting blir en livsstil, en del av dig.
Idag ändras den saken dock då 1-års- och familjeporträtt står på agendakalendern.

Jannica konfirmerades för några veckor sedan.
Hon hade bokat sin fotografering en god tid i förväg och valt själv Kapellhamnen till plats, några egna visioner hade hon med, den bilden ser ni till sist.
Sagt och gjort.
Bryggan var hennes vision, bracklen min.
Vi valde båda. Har man chansen till varierande miljö så skall man använda den.
Jannica var övernöjd med bilderna och överraskad över hur bra brackelbilderna blev, att vildvuxet gräs kan bli nåt så vackert.
Frågar man mig nuförtiden så passar nästan allt till bakgrund.
Där har jag utvecklats, på den fronten.
Inte bara stränder.
Mörka, drömska platser med magiskt mjukt ljus tilltalar mig mer och mer.
Mustiga färger, djup i bilden.
Nånting annat...

Och jag då, ja, jag är nöjd!
Överraskad till och med av slutresultatet.
Jag so tidigare skulle valt att ta bilden så inte omgivningen kommer med gjorde tvärtom nu.
Hus, bodar och båtar ger bilden sin charm.
Omgivning och byggnader med i bild. Vi återkommer till det senare.
Bara got to love it!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar