måndag 11 september 2017

Utflykt

Igår körde vi igång klubbverksamheten igen, efter sommarpausen, i Hangö Fotoklubb och gick ut på en liten utflykt till Uddskatans fågelstation.
Jag hade aldrig besökt den tidigare och vi togs emot av en otroligt duktig och trevlig kille.
Hans nackreflexer var något att avundas, i samma veva som han lugnt o sansat berätta om fågelstationens historia o verksamhet samt räkna upp latinska fågelnamn (som va rena rama hebreiskan för mig) så var han snabb som en örn i nacken med kikarn när det flög fåglar förbi. Allt skedde på några hundradels sekunder och lika snabbt var han tillbaka och berätta lugnt o sansat igen.
Komiskt.
Roligt.

Desto mer fåglar såg vi inte eftersom vädret var för varmt och dåligt men omgivningen var vacker och för mig var det en skön upplevelse på många plan.
Dels kom jag ut och motionera i friska luften och dels kom jag till att fotografera natur och enbart natur.
Har blivit porträtt bara de senaste två åren tror jag bestämt.

Knäppte några bilder här som var på vägen dit och tillbaka.
Lite dokumentära bilder.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar