torsdag 5 oktober 2017

Spara Som eller Exportera?


Det är frågan.

Eftersom jag på sistone tidvis laddat upp mer bilder på nån av mina kanaler och konstaterat att färger och ljus ändrar beroende på vart bilden laddas upp, så tänkte jag göra ett litet test.
Lägger upp tre bilder här som jag exporterat på olika vis.
Exporteringssätten är "Save As", "Export" och "Save for Web".
Få se om jag och ni märker skillnad.

Bilderna har även min nya vattenstämpel på sig, som jag fortfarande inte riktigt vant mig med.
Jag är inte riktigt säker om de känns som jag, så måste smaka på den lite.

I bakgrunden ruvar idéer om att uppdatera och förnya min hemsida igen.
Dels skall den få en svensk version, bloggen skall kopplas till, kundgalleriet skall bort och bildleveransen skall få sig en piff på annat vis.

Men detta kommer sinom tid, när kvällarna blir kalla och mörka och jag putsat arbetsbordet lite...
och jag har tid.
Eller så kan jag hoppas.
För just nu ligger det en lite kö på arbetsbordet igen.
Brudpar, familjer, festfolk och hundägare väntar på sina bilder.
Mörkret har lagt sig och huset är tyst.
Dags för denna mamma att börja arbeta! :)

Save As

Export

Save for Web






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar