torsdag 19 oktober 2017

En Septemberkväll på Solgården

"Har du tid att komma och fotografera vår 40-års fest på Solgården" löd frågan.
Jag hade just fått en ombokning till den dagen så det var fritt fram för mig att sticka på fest!

Det var två Hagöfrälsta huvudstadsbor som hyrt hela Solgården för sig själva och sitt festfolk och i takt till skratt och saxofonmusik kom jag tillika att bekanta mig med den byggnaden också.

Frun hade ett önskemål, att jag skulle ta porträtt på födelsedagsfiraren, och jag hade ett önskemål, att jag även skulle få en parbild av dem tu.
Parbilder brukar jag försöka ta i mån om möjlighet för folk blir ofta himla glada av den idén,
även mitt i eller efter en familjefotografering, för det är sällan sånt som tas mitt i vardagens rumba.
Efter möjliga bröllopsporträtt så är det barnen som fotograferas, eller familjen.
Vi fick vacker kvällssol den kvällen och Solgårdens framgård fick bli vår studio.

Imorgon väntar ett nytt födelsedags fotouppdrag igen.
Ett coolt sådant!
Väntar på det verkligen!

Har jag sagt att jag har världens bästa jobb?
Tror jag glömt att nämna de... :D











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar