lördag 25 november 2017

Min Nya Förkärlek

Jag har grott en stor förkärlek till gamla byggnader.
Att använda dem som backdrop funkar så otroligt bra, speciellt om man har en modell som är uppklädd och finslipad.
Jag gillar mest byggnader som är litet förfallna, halvt renoverade, i behov av renovering, gamla villor men också hårda stora industriella byggander.
Jag har börjat se skönheten i innergårdar som glömts bort.
Hur härligt skulle det inte vara att hitta ett brudpar (till) som ger mig fria händer och låter mig fotografera där jag vill. Men kommer tid, kommer råd, kommer tid... :)

Porträtt i urban miljö kommer ni mer att se av med andra ord.
Motsatser skall mötas mer.

Det här veckoslutet går igen i fotograferingens tecken.
Jag starta igår med ett evenemang på HSF, fortsatte imorse med tal av stadsdirektören, ikväll blir det galafotografering på Brankkis och imorgon kronas helgen med andra delen av mina julkortsfotogreferingar men innan det skall jag just rusa iväg för att ta en bild jag en längre tid planerat. Den har inte blivit av innan eftersom våra tidtabeller med modellen inte passat ihop.
Men idag blir det!
Blir en skogsbild, som är min andra stora förkärlek!
Bilden publiceras senare, när det blir aktuellt.

Här, ser ni vad jag ser?
Skönheten i det fulsnygga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar