torsdag 21 december 2017

#SuomiFinland100

På självständighetsdagen ordnade Hangö Stad en fest i idrottshuset, dit alla Hangöbor var bjudna.
Jag och en annan medlem från Hangö Fotoklubb var där för att dokumentera det hela,  programnummer och kaffeservering.

På programmet fanns körsång, gymnaster, dansare och ett band som spela på kontrabaser och cellon.
Rörelsena och musiken var lika vackra som dom brukar i det mörklagna idrottshuset.
Eftersom programnumren var långa nog så han jag lite leka med slutartiden. Ibland är det roligt att i en dokumentär fotografering lite göra något annat. Inte hade jag stativ med mig så bakgrunden hann ju röra sig också men rörelsebilderna blev vackra i mitt tycke.

Den dagen började för mig redan på morgonen med kransnedläggning vid nya gravgården.





















Vårt land, Vårt land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar