måndag 8 januari 2018

DIY

Har gått med i några grupper som bygger sig på att använda presets, eller det är vissa varumärken, den firmans presets. Folk laddar sedan upp egna bilder med dessa presets.
Huisigt fina bilder. Huisigt!


De grupper jag är med i bygger sig på mustiga färger och kontraster, som tilltalar mig, ni vet.
Jag har bollat nu några månader med  tanken av och an på att beställa ett preset paket men ändå inte gjort det. Jag kom till att beställa ett megapaket för en längre tid sen tillbaka, där fanns oändliga tal och man blev slut redan av att scrolla igenom dem och försöka hitta det som var "min stil". Timmar gick åt. Jag använde en del, till en viss grad och byggde sedan ändå på eget och nu efteråt när jag ser på de bilderna så är jag nog inte hundra nöjd. Tror jag varit mer nöjd om jag gjort från grund och botten som jag är van.
På något vis känns det som att stega tillbaka att nu börja använda mig av presets när jag byggt upp min egen stil såhär långt. Så tror jag sparar den pengen, låter mig influeras av de andras bilder och toner och bygger vidare på det själv.
Man kan ju trots allt göra sina egna.





Som Dani Diamond sa, sätt inte tid på presets som bara funkar för den som gjort dem. Analysera, lär dig och anpassa dem till din egen stil.
Jag har låtit mig influeras av hans och Kai Boets vackra kvinnoporträtt och gjort mitt eget av min lilla kvinnobörjan här hemma.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar