söndag 28 januari 2018

Driven av Passion

Jag var i extas.
Jag överraskade mig själv totalt och övervann mina rädslor.
Föreläsningen jag höll var rena njutningen!
Vem skulle ha trott det att flickan som avskydde föredrag i skolan skulle gå av så här, i eld och lågor, som jag gjorde i torsdags i AFK i Helsingfors då jag höll en bildvisning och berättade om min fotografering.

Jag kände nästan ingen, endast några bekanta ansikten fanns med i publiken.
"Vi bits inte, vi har ännu inte bitit någon" hördes en röst säga från publiken då jag meddelade jag känner mig en gnutta nervös.
Datorn började strula lite innan bildvisningen och presentationen av mig blev på hälft.
Jag började presentera mig själv, mitt i det hela och därifrån börja det rulla.
Jag hade gjort upp nyckelord på papper så jag skulle hålla en linje, men bilderna kom upp lite i oordning och jag glömde mitt papper.
Jag prata och prata, gick in i min lilla fotograferingsbubbla, utan att tappa kontakten med publiken dock, levde mig in i hela bildberättelsen med kropp och själ.
Jag skulle prata 50 minuter men när det hela var förbi hade jag pratat 1 timme och 20 minuter.
Utan att märka det.
Och då blev några bilder och fattas mitt i datorstrulet.

Jag fick så fin feedback jag blev totalt överrumplad.
Jag hoppas de lever lika länge på det här som jag kommer att göra.

Efter lite fotonörd-talk så skulle jag bedöma deras månadstävling, temat var stilleben.
Eftersom jag inte sysslat med det själv så var det en utmaning för mig.
Dessutom skulle jag ge en liten åsikt om varje bild.
Jag var så rädd att såra någon, alla hade satt så mycket tid med att fundera ut sin bild, editera och printa ut den. Alla var fina på sitt sätt.
Men jag hitta mina tre favoriter och bestämde mig för att ge även ett hedersomnämnande.

Idag fick jag några dokumentära bilder skickade på mailen av Peter som hade dokumenterat det hela.
Vilket magskratt!
"Linda i farten" stod det.
Ja, det kan man väl lindrigt påstå! :D

Foton: Peter Stenius








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar