torsdag 18 januari 2018

SOOC vs Bildberättelse

Jag har kommit på det!
Nämligen mer innehåll till min blogg.
Jag vill uppehålla den, jag vill inte "lose my darling".

Här skall inte bara vara blandat, av allt annat jag sysslar med i fotoväg, utan även mer av min editering.

Jag började nämligen fundera på detta i tisdags då vi hade möte på Fotoklubben.
Några av oss höll Pecha Kucha, inklusive jag som öva till nästa veckas föredrag jag skall hålla i Helsingfors. Jag berätta kort om mig själv och det blev tal om hemsidor, blogg etc.
Vi bolla lite med tankar vad som skulle uppehålla ett intresse hos bloggläsaren
Jag nappa på Vs-bilder. Vs som i Versus.
Så jag skall lägga ut här arbeten före och efter.
Fortsätter dock som innan att lägga hit bildberättelser om fotoprojekt jag inte publicerar på hemsida eller Instagram, att hålla detta som en plats dit jag kan sätta ner mina tankar och känslor kring fotografering.
Som t.ex. bostäder och evenemang.

Denna vecka har varit riktigt leveransvecka. Både elektroniskt och i printbilder.
Jag printade åt en kund på klubben igår och vilken fröjd!
Printern som gett oss alla gråa hår funka som en klocka!

Denna vecka har två familjer fått sina bilder.
Jag skall försöka vara riktigt hurja och åstadkomma en tredje bildleverans ännu innan söndag byter till måndag.
Får se.

Jag har sagt det innan, leveransdagar är dom bästa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar