måndag 12 februari 2018

Järnen i Elden

Mitt bland beställningarna rotade jag upp bilder från förra året och tidigare år för att ge dem nytt liv och kärlek, bilder jag skulle ha till min marknadsföring om bröllop och studenter.

Januari-februari har varit och är bråda tider för mig även i år. Överraskande glad har jag tagit emot flertal barn- och familjefotograferingar. Största delen av dem sker i studiomiljö men några är bokade även till utomhus. Beror på vädergudarna förståss.
Skörden av bilderna kan senare ses på min hemsida men just nu håller jag på att försöker få en svensk version till den. Det var mer arbetsdrygt än väntat, varje bild skall flyttas enskilt på nytt från plats A till plats B. Eftersom tiden min är på kort så kommer det att ske rätt långsamt. Tills dess får ni nöja er med den finska versionen än en tid och hojta till hitåt om det är nåt ni funderar på.

Då min förra dator sa upp kontraktet i somras befarade jag att en del av mina bilder gått förlorade, vilket de skulle ha gjort om jag inte hade haft en så händig sambo. Han plocka den i delar och jag kunde plocka ut bilderna via lite sladdar. Vilken lycka!
Jag hittade även filer som var oediterade och ivrade upp mig att editera på dem.
Mitt i mitt rotande i bildbanken min så konstaterade jag igen, tänk om jag hade tid att editera om allt... Tillika är det roligt att se sin utveckling.

Men marknadsföringsplanerna mina smider på som planerat iallafall.
Jag har fler järn i elden igen, planer i kalendern, mycket att se fram emot.

Håller min fb-sida som förstahands marknadsföringskanal, min hemsida som min bildbank, min portfolio och detta som mitt ventilationsrum, men min Instagram...jag vet inte, har tappat röda tråden där en stund nu... Jag vet inte om jag skall förvandla den till porträttkonto eller hålla den som en sillsallad, tills jag kommer på det så får den vila nu.

Jag valde att göra liknande botten till bröllops- och studentreklamerna, så de skulle köra samma linje.
Valde att enbart ha studentporträtt på bladet, för att hålla det stilrent. Mina andra porträtt hittar man ändå på min hemsida under kategorin 'Porträtt'. Även privatare bilder finns till påseende av mig om man så önskar, bilder som kunden önskat jag inte publicerar, speciellt bröllopsbilder har jag flertal.

Min marknadsföring ser ut såhär i år.





Ett annat roligt projekt jag fick kom via Hangö Företagare, de ordnar en dag då lokala företagare får komma till porträttfotografering. Det var ett önskemål som hade kommit till dem av företagarna själva. Bilderna lämpar sig ypperligt för marknadsföring av deras tjänster på nätet.
Folk vill se vem man handlar med och färska stilrena bilder tilltalar.
Porträttfotograferingen kommer att ske på Boulevarden, i lokalen brevid banken, där naturljuset silar vackert in.


Så järnen är i elden. Kugghjulen går och jag sitter allt annat än stilla.
Jag är mer än nöjd över den synlighet och feedback jag fått under senaste tiden och luften under vingarna bär mig framåt.
Till veckoslutet väntar ett intressant och tokroligt fotoprojekt, våren hämtar med sig nya utmaningar och mitt första destinationsbröllop har bokats! (Jej!)
Tack till alla er som tror på mig.

Dessa fina porträtt fick lite nytt liv, tid och kärlek av mig senaste veckan.
Jag bara älskar klassiska, enkla och stilrena porträtt!
Tror minsann det snart är dags för ett Before & After inlägg igen för vet ni, jag läste några kloka ord en fotograf hade limmat upp på sin vägg för en tid sen;

You Don't Take Pictures, You Make Them.

Så är det.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar