fredag 16 mars 2018

Bakom Kulisserna

Sitter och nystar upp en väldig bildskörd.
En enorm fin bildskörd.
Som jag skrev innan så hämtade februari med sig barn- och familjefotograferingar men också århundradets flunssa med följdsjukdomar.
Veckorna avlöste varandra och jag var en halv mänska med bara en liten del av min energi kvar.
Så min fokus ligger på att editera och leverera bilder nu, dagarna i ända, kvällarna i ända, vid sidan om vardag och möten.
Barnbilder. Familjebilder. Bilder till tidningsreportage. Porträtt. Bostadsbilder.

Mitt i det hela orkade jag ändå påbörja ansiktlyftet jag tänker ge åt min hemsida.
Editera om, byta ut och ladda upp nytt. Den är på hälft.
Ladda upp nytt ja, där har däremot mitt Facebook- och Instagramkonto fått känna sig totalt åsidosatta.
Tiden har inte räckt till och dessutom har bildleveransen varit bilder jag inte haft lov att publicera.
Familjebilder är ofta sådana. Där är det mer en regel än undantag att inte få publicera bilder.
Jag förstår mycket väl. Vissa saker känns väldigt personliga. Att bo i en liten stad tror jag också har sin betydelse.

Det var därför jag bestämde mig för att göra en ändring på hemsidan. Underrubriken 'Familjeporträtt' kommer att komma bort och det annan underrubrik kommer där istället.
Här under våren.

Våren. Ljuset kommer. Snön smälter i takt med fåglarnas sång där ute. Naturen vaknar snart.
Har ni märkt?
Våren hämta med sig för mig litet annorlunda fotouppdrag, resa och möten med sommarens brudpar.
Sommaren är så gott som fullbokad när det kommer till dokumentering av heldagsbröllop på veckosluten. Speciellt augusti.
Vet ni vilket datum som bokades först?
Jo, 180818.
Små, intima och mitt i veckan bröllop samt bröllopsporträtt finns det större chans att hitta en ledig tid i min kalender till denna sommarsäsong.

Den här veckan har jag fått föra min kamera till vackra hem.
Hem som stajlats och städats.
Hem bortom min egen verklighet.

Man får otroliga skillnader i bilderna genom lite röjning, omplacering och lätt stajling och jag säger;
Inredningsdetaljer i all ära, men inget lyfter ett rum så mycket som grönväxter.

Nedan ser ni några av mina favoritbilder från dessa hem.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar