fredag 9 mars 2018

Nya Möten

Har lyssnat på musik och editerat bilder i ton och mängder som legat och väntat.
Kön är lång för tillfället och mina stackars kunder hamnar vänta 3 - 4 veckor på bildleveransen, förutom bostadsbilderna förstås, där är det snabba ryck som gäller.
Tack till var och en av er som har så långt tålamod <3
Som jag sa innan så hämta årets början mycket smått folk till studion och de bilderna blandat med andra projekt har hållit mig sysselsatt.

Förra söndagen fotografera jag företagare i Hangö.
Det var ett verkligt rolig och annorlunda uppdrag.
Jag hade fått låna utrymmet av Tia, brevid hennes underbara butik Tian Veranta & Friends.
Tia var självklart en av dem som jag tog bilder på, även på hennes butik.

Bostadsfotograferandet har också tagit skapligt med luft under vingarna igen efter de mörkaste vintermånaderna. Jag samarbetar med SKV för tillfället och där blåser nya vindar.
Inte bara har det varit flertal bostäder att fotografera nu utan även fler är inprickade i kalendern.
Jätte härliga bostäder står i tur!
Dessutom har Malin på SKV aktivt börjat samarbeta med några andra företagare här i stan så stajlandet kommer få helt andra dimensioner vågar jag påstå.

Eftersom jag börjar sitta på en liten bildbank med smarriga detaljer från hem och boende samt företag och företagare så har jag funderat på om jag borde ändra om portfolie på min hemsida lite grann. 
Lägga till eller ändra på några underrubriker. 
Min hemsida genomgår en liten förändring annars också. Många ny-gamla bilder blandade med nya. Speciellt bröllopsbilder har jag gett ny tid och kärlek åt, editerat om och laddat upp.
Bytt lite ut, tillsatt nytt.
Gå gärna in och kika!

Mitt projekt att tillägga en svensk version av hemsidan stampar på ställe, främst för att proceduren var mer arbetsdryg och tidskrävande än tänkt men kommer tid, kommer råd...
Så den är på hälft nog en tid än. 
Våga fråga om det är något ni funderar!

Och ja, har ju glömt att berätta, i söndag skall jag fotografera åt en tidning!
Porträtt både inomhus och utomhus står på beställning till ett reportage.
Hur härligt är inte det?
Ibland känns allt lite overkligt. 
Vackra mänskor når mig från när och fjärran.
Nya möten.
Det är det vi växer av som mänskor.

Men här är ett litet smakprov från Tias härliga affär!
Om du inte tittat in där än så gå gärna dit, efter att du kikat in min hemsida först förståss.

https://www.lindamarie.fi/


















2 kommentarer:

  1. "jag borde ändra om portfolie på min hemsida" javisst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det ändrat! :D Och arbetet pågår, sakta men säkert, sakta men säkert :)

      Radera