söndag 24 juni 2018

Bröllopsfotografering | Hanna & Janne

Igår var det dags för bröllop nummer två, säsong 2018.
Det var ett bröllop som nog innehöll allt; glädje, kärlek, värme, nervositet, Stormskärs Maja, såpbubblor, brandbilar och brandmän med yxor.

När det kommer till bröllopsfotografering så har jag fyra olika paket;
Platina, Guld, Silver och Brons.

Väljer man platina så följer jag med hela dagen, från förberedelser som kamning, sminkning, påklädning, vigsel, porträtt och ända tills kakan är skuren samt bröllopsvalsen dansad.
Jag skulle nästan våga påstå att den är, som namnet redan säger, mer än guld värd.
Att få hela stora dagen dokumenterad är ett ovärderligt minne för livet.

Guldpaketet innehåller vigsel, porträtt samt dokumentär fotografering av festen.

Silverpaketet består av vigsel och porträtt och bronspaketet av enbart porträtt.

Porträtten kan tas före vigsel eller efter, ute eller inne, helt hur det passar paret bäst.
Önskemål om plats var porträtten skall tas, tar jag gärna emot men kommer man inte på så kan jag hjälpa på traven. Eller så funderar vi tillsammans.
Många önskar ta porträtten nere vid havet, vilket är förståeligt eftersom vi förknippar det starkt till vår hemstad. Vi andas ju till och med havsluft alla dagar. Men våran stad är full av andra möjligheter också, som är väl värda att ge en chans. Skog, trädgårdar, gator och byggnader blir minst lika vackra på bild. Till och med lite fallfärdiga eller vardagliga platser kan förvandlas till något helt annat i rätt ljus och vinkel.
Våga och fråga.
Dessutom kan paketen skräddarsys helt enligt era egna önskemål.

Gårdagens brudpar hade valt silverpaketet och önskade dagsporträtten bl.a. vid strand eller klippor.
Jag var alltså närvarande i kyrkan under vigseln och så tog vi porträtten efteråt.
Efter porträttsessionen åkte jag med dem till HUS, där festen hölls, och fortsatte med familjebilderna där. Jag åkte sedan hem och återvände senare, för jag ville fånga paret på nytt i den magiska midsommarkvällens ljus.
Himlen var inte så dramatisk som önskad men porträtten fick ett helt annat, mjukt och underbart sagolikt ljus än dagsporträtten kan jag berätta.

Jag är väldigt flexibel när det kommer till porträttfotograferingarna och står gärna till tjänst just så här att jag åker hem en vända för att sedan komma tillbaka, om man valt silverpaketet. Och jag hoppas att alla som väljer silver, guld eller platinapaketet orkar stå ut med mig en stund till på kvällen, för att följa med ut och ta några porträtt till i det varma kvällsljuset. Det ger en så totalt annorlunda stämning i bilderna.
Jag lovar, det kommer vara värt det!
Så vitt vädergudarna är på vår sida förståss...

Här ser ni några bilder från igår och lite hur ett silverpaket ser ut.
Gu' vilket stiligt bröllop, gu' va jag älskar klassiska stilrena porträtt och gu' va vi hade tur med vädret!
Fast starkt solsken inte är mitt favorit fotoväder så var det tusen gånger bättre än fredagens höstrusk.
Mer bilder kommer senare.

Midsommaren är kärlekens tid.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar